Protime en The Staff Solutions slaan handen in elkaar

Hoewel thuiswerken nog even verplicht is, bereiden veel bedrijven zich al voor op het moment waarop hun werknemers naar het kantoor mogen terugkeren. Ze zijn daarvoor op zoek naar oplossingen waarop dit voor hun werknemers en bezoekers veilig kan gebeuren. Registratie en toegangscontrole staat daarbij hoog op het verlanglijstje. Protime ziet de vraag naar digitale oplossingen hiervoor toenemen met maar liefst een kwart. Om hierop in te spelen gingen we een samenwerking aan met The Staff Solutions, waarbij hun ‘Gatehouse’-module geïntegreerd werd in onze myProtime-app.

Hoe kunnen werknemers op een veilige manier opnieuw op kantoor aan de slag? Dit is de vraag die veel bedrijven zich nu stellen. Digitale systemen die monitoren wanneer iemand op kantoor is, zijn daarbij heel belangrijk. Deze trend zien we doorvloeien bij Protime, waar we de vraag naar onze ‘MyProtime-app’ over de laatste maanden zagen toenemen met 25%. Naar verwachting zal deze vraag in de komende maanden enkel stijgen.

myProtime faciliteert de terugkeer naar kantoor

Wie naar kantoor wil komen, kan dit via deze app aan zijn leidinggevende aanvragen. In functie van de bezettingsgraad op kantoor, kan deze dit dan goed- of afkeuren en heeft hij/zij meteen een zicht op wie wanneer komt werken. Mocht er iemand ziek worden, dan krijgt de leidinggevende automatisch een Covid-19 rapport waarin staat met wie de werknemer op kantoor mogelijk in contact kwam.

myProtime Visitors: Contact tracing van zowel werknemers als bezoekers

Maar het zijn niet alleen werknemers die op kantoor langskomen, ook leveranciers, klanten of bijvoorbeeld een externe schoonmaakploeg komen er over de vloer. Voor bezoekers was tot voor kort geen registratie of toegangscontrole mogelijk via de MyProtime-app. Daar komt vanaf vandaag verandering in met de integratie van de Gatehouse-tool in de myProtime-app.

Peter s’Jongers, CEO van Protime: “De integratie van de Gatehouse tool voor bezoekersregistratie is een logische aanvulling op de modules voor onder meer tijdregistratie, personeelsplanning en toegangscontrole die al in myProtime vervat zaten. Bovendien wordt zo niet alleen contact tracing mogelijk van werknemers maar ook van de bezoekers. Wanneer een bezoeker achteraf ziek blijkt, kunnen bedrijven in enkele muisklikken achterhalen met wie hij of zij in contact kwam binnen het bedrijf.”  

Serge Demeyere, zaakvoerder van het West-Vlaamse The Staff Solutions: Via onze Gatehouse-oplossing is het onder meer mogelijk om bezoekers op voorhand te registreren waarna ze een QR-code krijgen om de deur van het bedrijf te openen. Naargelang de opgegeven bezoekreden kunnen ze bovendien specifieke (veiligheids)instructies krijgen. Ook draagt het bij aan de veiligheid; bedrijven weten steeds wie waar binnen het bedrijf aanwezig is voor in het geval er een incident is.”

Gatehouse blijft zowel op zichzelf bestaan als geïntegreerd binnen myProtime.

 

Over The Staff Solutions

The Staff Solutions levert advies en ondersteuning in het brede ICT-spectrum voor kleine en middelgrote ondernemingen sinds 2015. The Staff medewerkers kunnen terugblikken op een jarenlange ervaring in het verlenen van advies bij belangrijke informatie behoeftes binnen KMO’s. Dit zowel voor softwaretoepassingen, zoals ERP-systemen, Bartender, Qlik Sense en bezoekersbeheer als infrastructuur (servers, cloud oplossingen, beveiliging).

 

External Blog

WHITEPAPER: knokken om koploper te blijven als productie onderneming

Europees en zelfs wereldwijd maken Nederlandse productiebedrijven indruk. Om de nieuwe uitdagingen het hoofd te bieden hebben de Nederlandse directies – veel familiebedrijven met een nuchtere kijk op zaken – enkele harde noten te kraken.

Blog

Wanneer fysieke afstand het belang van zakelijk kameraadschap onthult

Het is niet echt een geheim dat onze werkomgeving nu is samengesmolten met onze leefomgeving. Wat zijn de gevolgen voor de werknemers?